Nabór na stanowisko Inspektor ds. świadczeń rodzinnych

 

OGŁOSZENIE O NABORZE

DYREKTOR GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KOLNIE

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Inspektor ds. świadczeń rodzinnych – 1 etat

Wymagania niezbędne:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
  3. nieposzlakowana opinia,
  4. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  6. kandydat powinien posiadać wiedzę z zakresu: ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy o pracownikach samorządowych .
  7. wykształcenie średnie – minimum 5 lat stażu pracy lub wyższe – minimum 3 lata stażu pracy.

Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
  3. komunikatywność, kultura osobista, empatia, zaangażowanie i asertywność,
  4. umiejętność współpracy w zespole,
  5. odporność na sytuacje stresowe,
  6. rzetelność i obowiązkowość,
  7. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,

Zakres wykonywanych zadań:

  1. przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych,
  2. wprowadzanie danych z wniosków do systemu informatycznego,
  3. przygotowanie decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń i pism z zakresu świadczeń rodzinnych,
  4. prowadzenie dokumentacji świadczeniobiorców,
  5. sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń rodzinnych,
  6. sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych,
  7. przygotowywanie decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń i pism z zakresu świadczeń rodzinnych,
  8. współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do świadczeń rodzinnych,
  9. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń rodzinnych,
  10. dbałość o dokumentację, jej przechowywanie i archiwizowanie,
  11. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych z dnia 28 listopada 2003 r.
  12. przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowań w sprawach zasiłku dla opiekunów,
  13. przygotowywanie decyzji administracyjnych, postanowień i pism z zakresu zasiłku dla opiekunów,
  14. sporządzenie list wypłat zasiłków dla opiekunów,
  15. planowanie środków finansowych na realizacje zasiłku dla opiekunów,
  16. wykonywanie innych obowiązków wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,
  17. przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  18. przygotowanie decyzji administracyjnych, postępowań, zaświadczeń i pism z zakresu ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  19. sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe na wypłatę świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  20. sporządzanie list wypłat świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  21. współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  22. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  23. prowadzenie postepowań oraz wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Programu „Czyste Powietrze” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  24. obsługa programu „Pomost” – wprowadzanie danych,
  25. przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń z pomocy społecznej oraz wszystkich dokumentów związanych z ich realizacją i wypłatą.
  26. informowanie przełożonego o problemach wynikających z wykonywanej pracy,
  27. przestrzeganie regulaminów, zarządzeń i instrukcji (w tym kancelaryjnej) obowiązującej w Ośrodku,
  28. wykonywanie w uzasadnionych przypadkach czynności i zadań dodatkowych nieobjętych zakresem czynności, zlecanych przez dyrektora GOPS w Kolnie.

Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys – curriculum vitae,
  3. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
  4. kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności,
  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  6. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  7. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  8. oświadczenie kandydata o tym, że ma zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

Uwaga! Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego stopień niepełnosprawności.

Warunki zatrudnienia:

  1. miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolnie, ul. Sienkiewicza 5, 18 - 500 Kolno,
  2. wymiar czasu pracy: pełen etat,
  3. praca administracyjno-biurowa,
  4. wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników GOPS w Kolnie,
  5. czas pracy: od poniedziałku do piątku w wymiarze 8 godzin dziennie,
  6. bezpośredni kontakt z klientami,
  7. praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy,
  8. na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia,
  9. przewidywany termin rozpoczęcia pracy: wrzesień 2024 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS w Kolnie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolnie pok. nr 1 lub pocztą na adres Ośrodka z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. świadczeń rodzinnych” w terminie do dnia 22 sierpnia 2024r. do godziny 12:00 (liczy się data wpływu do GOPS w Kolnie).

Informacje dodatkowe:

kandydaci spełniający niezbędne wymagania zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszej rekrutacji;

oferty kandydatów złożone po terminie (liczy się data wpływu do GOPS w Kolnie), w sposób inny niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów lub nie będące odpowiedzią na ogłoszony nabór nie będą uwzględniane w prowadzonym postępowaniu;

dokumenty aplikacyjne kandydatów mogą być odbierane osobiście przez osoby zainteresowane w ciągu miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru (za okazaniem dowodu tożsamości) w pokoju nr 1 w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolnie.

 

DYREKTOR

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolnie

Agnieszka Duda

----------------------------------------------------------------------------------------------------

KLAUZULA INFORMACYJNA – NABÓR NA STANOWISKO URZĘDNICZE

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016r. Nr 119, s.1; dalej zwanego RODO informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych jest Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolnie, ul. Henryka Sienkiewicza 5,18-500 Kolno, adres e-mail: gops_kolno@post.pl, tel. 86 278 26 31.
  2. Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych Osobowych we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pomocą adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z przeprowadzaniem naboru na stanowisko urzędnicze. W związku z powyższym podstawą prawną przetwarzania są:
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g) RODO. Przepisy szczególne zostały zawarte w: - ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530; - ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465.). Przetwarzanie danych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze. Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
  5. Dane osobowe pięciu najlepszych kandydatów będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. Dane pozostałych kandydatów będą przetwarzane do zakończenia procesu naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze. W przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego czynności dokonywanych w trakcie naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze – dane będą przetwarzane do momentu prawomocnego zakończenia postępowania.
  6. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
  7. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
    5. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  9. Ponadto w zakresie danych osobowych, których podanie jest dobrowolne przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy Administratora.
  10. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 2 oraz § 3- 5 Kodeksu pracy jest obowiązkowe. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
  11. Państwa dane mogą zostać przekazane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom przetwarzającym – osobom fizycznym lub prawnym, organom publicznym, jednostkom lub innym podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora – w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, podmiotom zapewniającym ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo IT; podmiotom lub organom którym Administrator jest ustawowo obowiązany przekazywać dane lub uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa; operatorom pocztowym.

Metryka strony

Udostępniający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolnie

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Duda - Dyrektor GOPS w Kolnie

Data wytworzenia: 2024-07-31

Wprowadzający: Aneta Bystra

Data modyfikacji: 2024-08-13

Opublikował: Agnieszka Duda

Data publikacji: 2024-08-13